Powered By Blogger

27.11.2012

İşimiz İş !


Sosyal medyanın iletişime kattığı hızla twitterda insan kaynakları ile ilgili yazılanları, ilgili kişileri takip etmeye başladığımdan beri okuduklarım, beni de görüşlerimi yazmaya itti aslında. İnsan kaynakları hedefi ile stajlar yapmış ve eğitim programlarına katılmış ancak pazarlama iletişiminde iş deneyimi olan biri olarak gözlemlerim sadece aday olarak değil.
 
 
Son zamanlarda ik'daki copy paste eğitimden, örneklerden dolayı görüşmelerde hep aynı soruların sorulması ve bu sorulara göre de aday değerlendirilmesinin yanlışlığı tartışılıyor. Düşünün ki yeni başlayacak olan ile üst düzey posizyonlara "geliştirmek istediğiniz yönleriniz" dendiğini. Sorulacak sorular listesi verilmiş de onların dışına çıkılamıyormuş gibi bir sistem tıkanıklığı.


İk'ya değer veren, yön veren şirketler ise doğru sorular soruyorlar:
Satış görüşmesinde: Rakip bir firmaya geçtiğinizde eski müşterinizi yeniden kazanmak için nasıl ikna edersiniz?
Mağazacılık görüşmesinde: Gün sonunda kasada eksik var, ne yaparsınız?
Pazarlama görüşmesinde: En son hangi promosyon malzemesini ne kadara yaptırdınız? Bir organizasyon sürecinde en çok zorlandığınız nokta?
 
Diğer sık sorulan sorular:
Neden bizle çalışmak istiyorsunuz? Neden sizi seçmeliyiz?
Web sitemizi nasıl buldunuz, daha iyi olması için önerileriniz nedir?
Yeni evlenmişsiniz, çocuk düşünüyor musunuz?
Ve diğer pozisyonlara yönelik teknik, sistemsel sorular, testler...
Ne var ki sorular tek başına yeterli değil.Kişilik envanter testleri gerçekçi ve destekleyici oluyor aşamalarda.


 

Bir danışmanlık firmasına iş görüşmesine gitmiştim. Karşımdaki insan o kadar güzel bir dille her şeyi akışında doğru cümlelerle anlatmıştı ki görüşme bitsin istememiştim. Bazen işini hakkı ile yapanları alkışlamak lazım. Çünkü eminim onlar da biliyorlar ne iyi firmalarda ne vasat çalışanlar olduğunu. Özetle iş dünyasında çelişkiler her yerde! 

Görüşmelerin o firmanın kurumsal kimliğini kesinlikle yansıttığına inanıyorum. Doğru işi doğru insan doğru şekilde yönettiğinde o markanın değeri bir çıt yukarı çıkıyor. 
Ancak görüşme sırasında öksürmekten adayı dinleyemeyen, masa altında bacak sallayıp "bitse de gitsek içerde işler bekliyor" tavrı sergileyen, henüz adayın iş teklifini onaylamasını beklemeden işe giriş evrak listesi gönderen, daha işe girişi yapılmadan adayı arayıp da saygısızca ona baskı yapmaya çalışan, görüşme süresini kendileri uzattıkları halde görüşmede sıkılan gözlerle bakan nice insan portresi varmış meğer. 

 

 
Malesef iş dünyasındaki kazanımlarınız, kendinizi geliştirdiğiniz noktalar her zaman kartvizite yansımayabiliyor. Bu yüzden doğru değerlendirilmek önemli. Ancak ik çalışanları da unutmamalı ki işverenin aday seçme hakkı olduğu kadar adayın da işverenini seçme hakkı mevcut.

 

Değer vermek, değer görmek adına görüşme süreçlerinin kalitesi önemli. Eminim çok çeşitli deneyimler mevcuttur yaşanmışlıklarda. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder